Szerző: Fuhrmann Péter | Dátum: 2024-09-13 21:14:21
A labdarúgás egy végtelenül egyszerű(nek tűnő) sportág. 22 ember kerget egy labdát és eggyel több gólt kell szerezni mint az ellenfelünknek.
A képlet ennyire nem egyszerű, ugyanis egyre több szegmensében a futball rohamosan fejlődik és szűkül az a mezsgye, ahol még azokat a bizonyos pluszokat lehet hozni a végső győzelem érdekében.
Egy mérkőzés tele van lélektani pillanatokkal. Egy-egy jó vagy rossz bírói döntés, remek játék, majd egy hiba után vereség, gyenge játék, ám mégis szerencsés győzelem, rossz pálya, szakadó eső, hőség…
Napestig lehetne a felsorolást folytatni, valószínűleg a fent nevezett dolgok miatt is a világ legnépszerűbb sportága a labdarúgás.
Sokszor feltesszük a kérdést: miben lehet még fejlődni? Ez a maximum? Ennél már nincs tovább? Valószínűleg 15 éve is azt gondoltuk, a sporttág elérte a teljesítőképessége csúcsát, és számtalanszor rá kell döbbennünk, még mindig van feljebb.
A futball képzésbe egyre nagyobb szerepet kapnak az okoseszközök. Régen a technika majdhogy eretnekségnek számított a futballban, manapság már szinte alapkövetelmény a számítógép kezelése, online gyakorlatok bemutatása labdarúgóknak, elemzések elvégzése.
Az interaktív tábla egy új korszak előszobája. Tehetségközpont besorolásunknak köszönhetően, utánpótlás mérkőzéseinkről videófelvétel készül, így a pozitív és negatív „szembesítés” is sokkal egyszerűbb.
Az okoseszköz használata közben rengeteg információt megtudunk játékosainkról. Az alapelvek ismeretei mellett képet kapunk többek között a videóelemzés, megoldási ötletek, kreativitások, csapatelemzés, elméleti oktatásra való fogékonyságról.
Az interaktív tábla technikai képességei miatt lehetőség van szituációk kiemelésére, elemzésére, rajzolására és megoldásának bemutatására. Nem minden esetben kell bonyolult dolgokra gondolni. Néha mérkőzéseket dönt el egy hibás helyezkedés, egy rossz szögben történő fejtartás, egy ígéretes helyzetben bekövetkezett jó vagy rossz döntés.
Edzőink a mérkőzés kielemzése után a felvételen „megjelölik” azokat a szituációkat, játékhelyzeteket, amin a későbbiekben javítani kell, ugyanakkor a pozitív példákat is bátran predesztinálják labdarúgóinknak.
Nagy különbség az elmúlt évtizedek poroszos oktatása után az interaktivitás. Korábban nehezen volt elképzelhető, hogy egy játékos visszakérdez az edzőnél, azonban ez a tendencia mára megváltozott.
A játékosnak már nem elég elmondani hogy jó vagy rossz döntést hozott, részletesen ki kell fejteni azt. Az első motiváció a szakembereknek, hogy a gyerek vegye észre hibáját és lehetőség szerint találja meg a jó megoldást a képernyő előtt. Amennyiben ezt nem sikerül neki, a csapattársak foglalhatnak állást. Az edző szava dönt, ugyanakkor bebizonyított tény, hogy a legjobb adaptálása a tanulásnak, ha gyerek saját maga veszi észre jó és rossz döntéseit a pályán. Ezen oktatási technika növeli a játékosok önbizalmát, minden feszélyezettség nélkül bátran feltudják vállalni véleményüket és ami a legfontosabb, a vizualitásnak köszönhetően jó számban lehet redukálni a gyakran előforduló hibákat- vagy erősíteni a pozitív folyamatokat.
Egy biztos, a technika bevonása egy új, élvezetes formája a tanulásnak, a virtuális tábla egyéni és csapatszinten is sok tudásbázis növekedést generálhat a jövőben.
1. | BUDAÖRS | 3 |
2. | BICSKEI TC | 3 |
3. | ÚJPEST FC II. | 3 |
4. | VSC 2015 VESZPRÉM | 3 |
5. | CREDOBUS MOSONMAGYARÓVÁR | 1 |
6. | DOROGI FC | 1 |
7. | ETO AKADÉMIA | 1 |
8. | GYIRMÓT FC GYŐR II. | 1 |
9. | KOMÁROM VSE | 1 |
10. | PUSKÁS AKADÉMIA FC II. | 1 |
11. | FC SOPRON | 1 |
12. | SZOMBATHELYI MÁV HALADÁS VSE | 1 |
13. | III. KER. TVE | 0 |
14. | BALATONFÜREDI FC | 0 |
15. | ÉRDI VSE | 0 |
16. | KELEN SC | 0 |
H-9200 Mosonmagyaróvár, Wittmann Antal Park 1.
Telefon: +36 96/576-377
E-mail:
2016-2020 © MTE 1904 - A weboldal teljes tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. Minden jog fenntartva.
A weboldalt tervezte és készítette: Ozsvár Zsolt e.v.